Szukaj

Kalendarz

    Sierpień 2019
    P W Ś C P S N
    « Lip    
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    262728293031  

Skóra latem

    Skóra w okresie letnim wymaga szczególnej pielęgnacji. Zazwyczaj gdy tylko zrobi się ciepło lubimy odsłaniać nasze ciało narażając je na jakże szkodliwe promienie słoneczne. Brązowa i pięknie opalona skóra to tak naprawdę powód do dumy dla każdej kobiety w związku z tym nie ma się co dziwić, że w wolny słoneczny dzień nie potrafimy odmówić sobie leżakowania na słońcu. Niestety ale promienie słoneczne nie działają pozytywnie na naszą skórę i wiedziały o tym już nasze babcie i prababcie. Słońce przyspiesza proces starzenia się skóry w związku z czym mogą na niej szybciej pojawić się zmarszczki oraz może spowodować utratę jędrności. Jeżeli zatem chętnie wystawiamy ją na słońce pamiętajmy o odpowiedniej pielęgnacji. Jedną z ważniejszych zasad jest unikanie oparzeń. Stosujmy kremy z filtrem a także starajmy się stopniowo wystawiać nasze ciał ona słońce. Wyjazd na cały dzień nad rzekę powinien być albo w towarzystwie balsamu z wysoką ochroną albo po kilku półgodzinnych sesjach opalania w przeciwnym razie może skończyć się dla nas poparzeniem skóry, a to z koeli może spowodować poważne problemy dermatologiczne.
    Na okres letni warto zakupić kremy głęboko nawilżające, gdyż słońce powoduje wysuszenie skóry. Wspaniale sprawdzą się ekstra zabiegi witaminowe pozwalające na odżywienie skóry i jej lepszą pielęgnację. Gdy tylko zauważymy u siebie poparzenie słoneczne powinniśmy zgłosić się czym prędzej do dermatologa lub do apteki. Nieleczone podrażnienia mogą w przyszłości przyczynić się do powstania nowotworów skórnych, które są niestety ale bardzo szkodliwą chorobą. Gdy tylko poczujemy pieczenie skóry warto zastosować maści przeznaczone właśnie do wyeliminowania tego typu problemów. Aby opalenizna dużej się trzymała należy stosować kremy brązujące. Ich działanie polega na symulowaniu skóry do produkcji substancji odpowiadających za piękny brązowy kolor. Pozwolą one na wzmocnienie naszej opalenizny, lecz także zabrązowią miejsca która były ukrywane przed słońcem pod ubraniem. Warto także zastosować olejki odżywcze bogate w witaminę A oraz E.

Wyróżniamy tłuszcze bogate lub ubogie w niektóre witaminy, a nawet zupełnie ich pozbawione. Do bogatych w witaminę A należy na przykład masło i tran rybi. Tran rybi zawiera oprócz tego witaminę D. Witamina A jest ważna w okresie wzrastania organizmu. Niedobór jej może powodować upośledzenie widzenia o zmroku, tzw. kurza ślepota oraz schorzenia skóry. Witamina D jest niezbędna dla osadzania w kościach soli mineralnych. Stąd też we wczesnym okresie wieku dzieciom podaje się witaminę D w postaci tranu, jako środka zapobiegającego krzywicy. Pokarmy takie jak oleje i słonina nie zawierają witamin. Kolejnym produktem zdrowym, chociaż już obecnie dietetycy odchodzą od tej koncepcji, jest mleko, które jest źródłem wapnia, wysokowartościowego białka i witamin z wyjątkiem witaminy C. Te same składniki mają wszystkie przetwory mleka. W dzisiejszych czasach jednak mleko nie oznacza to samo co kiedyś, więc lekarze dietetycy odchodzą od tej teorii. Nawet zaczyna pojawiać się twierdzenie, że spożywanie mleka krowiego jest niezdrowe dla ludzi.

Comments are closed.