Szukaj

Kalendarz

    Luty 2019
    P W Ś C P S N
    « Gru    
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728  

Skóra latem

    Skóra w okresie letnim wymaga szczególnej pielęgnacji. Zazwyczaj gdy tylko zrobi się ciepło lubimy odsłaniać nasze ciało narażając je na jakże szkodliwe promienie słoneczne. Brązowa i pięknie opalona skóra to tak naprawdę powód do dumy dla każdej kobiety w związku z tym nie ma się co dziwić, że w wolny słoneczny dzień nie potrafimy odmówić sobie leżakowania na słońcu. Niestety ale promienie słoneczne nie działają pozytywnie na naszą skórę i wiedziały o tym już nasze babcie i prababcie. Słońce przyspiesza proces starzenia się skóry w związku z czym mogą na niej szybciej pojawić się zmarszczki oraz może spowodować utratę jędrności. Jeżeli zatem chętnie wystawiamy ją na słońce pamiętajmy o odpowiedniej pielęgnacji. Jedną z ważniejszych zasad jest unikanie oparzeń. Stosujmy kremy z filtrem a także starajmy się stopniowo wystawiać nasze ciał ona słońce. Wyjazd na cały dzień nad rzekę powinien być albo w towarzystwie balsamu z wysoką ochroną albo po kilku półgodzinnych sesjach opalania w przeciwnym razie może skończyć się dla nas poparzeniem skóry, a to z koeli może spowodować poważne problemy dermatologiczne.
    Na okres letni warto zakupić kremy głęboko nawilżające, gdyż słońce powoduje wysuszenie skóry. Wspaniale sprawdzą się ekstra zabiegi witaminowe pozwalające na odżywienie skóry i jej lepszą pielęgnację. Gdy tylko zauważymy u siebie poparzenie słoneczne powinniśmy zgłosić się czym prędzej do dermatologa lub do apteki. Nieleczone podrażnienia mogą w przyszłości przyczynić się do powstania nowotworów skórnych, które są niestety ale bardzo szkodliwą chorobą. Gdy tylko poczujemy pieczenie skóry warto zastosować maści przeznaczone właśnie do wyeliminowania tego typu problemów. Aby opalenizna dużej się trzymała należy stosować kremy brązujące. Ich działanie polega na symulowaniu skóry do produkcji substancji odpowiadających za piękny brązowy kolor. Pozwolą one na wzmocnienie naszej opalenizny, lecz także zabrązowią miejsca która były ukrywane przed słońcem pod ubraniem. Warto także zastosować olejki odżywcze bogate w witaminę A oraz E.

Potrzebujemy wówczas więcej energii dla zachowania ciepłoty ciała. Musimy, więc jeść, aby organizm miał z czego czerpać energię. Pokarmy mają dla organizmu różną wartość energetyczną. Zależy to od ilości białka, tłuszczu, węglowodanów, witamin, składników mineralnych i wody w naszym pożywieniu. W celu uzyskania energii organizm spala przede wszystkim węglowodany i tłuszcze. Białko może również podlegać spalaniu, ponieważ jednak stanowi ono bardzo cenny budulec, organizm wykorzystuje je raczej dla powiększenia masy ciała czyli wzrostu, a także dla uzupełniania ubytków w tkankach na przykład gojenia się ran. Dietetyk Białystok czy dietetyk Lublin wiedzą, że miarą, która pozwala porównywać wartości energetyczne różnych pokarmów jest kaloria. Lekarz dietetyk określa ją definicją ilości ciepła, która podwyższa temperaturę 1 g wody o 1 stopień. Ludzie, którzy zużywają więcej kalorii niż potrzebuje ich organizm przybierają na wadze i tyją.

Comments are closed.